Saturday, 22 June 2019

10 Manfaat Fungsi Vivix Shaklee


Kesihatan tubuh badan adalah kejayaan dan nikmat yang tidak ada tandingannya. Memiliki tubuh badan sihat, merupakan idaman setiap manusia di atas muka bumi ini. Malah, tidak dapat dinafikan, tubuh badan sihat di usia emas antara perkara yang sangat diidamkan oleh diri kita sendiri. Bukan itu sahaja, melihat ibu dan bapa kita sihat di usia senja mereka turut menjadi impian kita.

Oleh sebab itu, menjaga kesihatan perlu dititikberatkan dalam kehidupan seharian supaya kita dapat mengekalkan nikmat sihat yang ada sehingga akhirnya. Usaha untuk menjaga kesihatan perlu diteruskan, selebihnya kita serahkan kepada Tuhan dalam menentukan pengakhiran.

Sihat di usia emas : Idaman setiap manusia

Antara usaha yang boleh dilakukan dalam menjaga kesihatan diri secara menyeluruh ialah
  • Menjaga pemakanan harian
  • Senaman secukupnya
  • Pengambilan nutrisi tambahan dengan bijak

Vivix dari Shaklee merupakan suplimen nutrisi tambahan yang kaya dengan polifenol dan resveratrol membantu diri kita untuk kekal bertenaga walaupun kian meniti usia senja. Kandungan bahan 100% botani ini yang di ekstrak daripada bahan utama anggur muscadine, memberi banyak manfaat yang diperlukan tubuh badan manusia.

Anggur Muscadine 40 kali kaya reveratrol berbanding anggur biasa
Anggur muscadine adalah jenis anggur yang susah ditemui di dalam dunia. Saiznya yang boleh mencecah sebiji saiz bola golf memiliki 40 kali lebih banyak kandungan resveratrol daripada anggur biasa. Kajian menunjukkan, resveratrol memberi banyak manfaat terhadap kesihatan tubuh badan manusia.

Maka, kerana itu Shaklee telah memformulasikan sebuah minuman botani yang juga dipatenkan khas untuk Shaklee, untuk membantu memberikan sebuah penajagaan tubuh badan yang eksklusif. 


10 Manfaat Vivix

1. Menyokong Kesihatan Mata


Kandungan Vivix yang terdiri daripada resveratrol membantu menyokong kesihatan mata. Bahagian konjuktiva mata kita, mempunyai kandungan kadar resveratrol. Oleh sebab itu kita memerlukan kandungan resveratrol yang mencukupi supaya mata kita tidak terdedah dengan pelbagai potensi masalah kesihatan.

2. Menyokong Kesihatan Minda


Sebuah kajian yang mengenalpasti kelebihan polifenol iaitu bahan di dalam Vivix menunjukkan, polifenol memainkan peranan yang sangat penting di dalam memberikan keupayaan kesihatan minda yang baik terutama di dalam usia emas. 

3. Meningkatkan Sistem Imun Badan


Sering jatuh sakit dan demam adalah salah satu tanda badan kita memiliki sistem imunisasi yang lemah. Oleh sebab itu, kita memerlukan sokongan tambahan Vivix, untuk memastikan sistem antibodi badan berjalan dengan baik dan sempurna.

4. Menyokong Kesihatan Sendi


Kajian yang di buat ke atas 22 atlet lelaki dan perempuan yang mengambil suplemen Vivix selama 4 minggu berturut mendapati, kesihatan sendi mereka semakin baik dari masa ke semasa. 

5. Menyokong Kesihatan Jantung


Kesihatan jantung yang baik bermula daripada keadaan sel badan yang sihat. Dengan Vivix sebagai sokongan tambahan di dalam menjaga kesihatan harian, ianya dapat menyokong kesihatan jantung.

6. Melambatkan Proses Penuaan

Rita Rudaini Pengguna Setia Vivix
Awet muda adalah impian setiap dari kita terutama sekali wanita. Pernah atau tidak kita hairan dengan sesetengah orang yang umur sama dengan kita tetapi dia kelihatan sangat muda? Hal ini terjadi kerana umur sel mereka lambat tua dari kita. Selain daripada menjaga pemakanan harian dan berusaha mengeluarkan peluh untuk membuang toksin di dalam badan dapat menjadikan kita kelihatan lebih muda, pengambilan sesudu Vivix sehari dapat membantu melambatkan proses penuaan.

7. Bantu Meningkatkan Tenaga Badan


Kecergasan adalah amat diperlukan terutama bagi mereka yang menggunakan tenaga yang banyak dalam sehari serta mereka yang berumur 40 tahun ke atas. Pengambilan Vivix secara konsisten dapat membantu meningkatkan tenaga badan.

8. Bantu Kawal Gula Dalam Darah


Polifenol dan resveratrol terbukti berkesan di dalam membantu mengawal kandungan gula dalam darah. 1 sudu setiap hari untuk rasai manfaat ini.

9. Bantu Lindungi Sel Badan


Setiap hari kita akan terdedah dengan radikal bebas yang datang dari pencemaran, asap, habuk, sinar UV dan lain-lain. Radikal bebas ini akan merosakkan sel kulit kita. Tanpa perlindungan yang sewajarnya, lama kelamaan kesihatan sel akan merudum dengan jayanya. Dapatkan sokongan tambahan melalui Vivix yang kaya dengan resveratrol dan polifenol bagi melindungi kesihatan sel badan. Antara kesan daripada rosak sel badan ialah penuaan awal malah lebih teruk lagi ialah kanser.

10. Bantu Turunkan Berat Badan


Vivix adalah suplemen yang termasuk di dalam rangkaian Set Detox Shaklee. Untuk menurukan berat badan dengan baik, toksin dalam badan perlu disingkirkan dengan cara yang terbaik dan efisien. 

Dapatkan Vivix Shaklee anda hari ini melalui Syaza. Hubungi Syaza di talian 018-768-4817 (klik to WhatsApp) untuk maklumat lanjut tentang konsultasi produk. COD Shaklee di kawasan Bangi dan Kajang disediakan. Postage seluruh Malaysia.

Baca Selanjutnya : Koleksi Testimoni Vivix Shaklee
Continue Reading

Friday, 21 June 2019

Promosi 8 Hari Shaklee Bermula 19 Jun Sehingga 26 Jun 2019


Shaklee telah melancarkan promosi untuk Star Product iaitu produk yang senantiasa mendapat tempat di hati pelanggan. Promosi Star Product ini bermula 19 Jun 2019, iaitu pada hari Rabu. Dan akan berakhir pada 26 Jun 2019 bersamaan hari Rabu.

Diskaun 10% akan diberikan bagi setiap pembelian Twinpack Star Product berikut iaitu
  • Nutriferon
  • Energizing Soy Protein (ESP)
  • DTX Complex
  • Ostematrix
  • Vivix
  • Coq-Trol Plus
Untuk urusan order dan konsultasi produk, sila hubungi Syaza di talian 018-768-4817 (Klik untuk WhatsApp)


Baca Selanjutnya :


Continue Reading

Sunday, 19 May 2019

Akibat Membeli Shaklee Dari Lazada, Shopee & e-Commerce


Larangan terbesar di dalam perniagaan Shaklee untuk semua Pengedar Bebas Shaklee ialah, di larang menjual Shaklee di laman e-dagang atau e-commerce seperti Shopee, Lazada, Ali Baba dan lain-lain. Termasuklah mudah.my, Carousel.

Namun, masalah ini masih belum dapat di bendung kerana ada segelintir pelanggan yang gemar menyokong perniagaan cara salah pengedar-pengedar ini untuk mendapatkan harga produk Shaklee dengan tawaran yang sangat rendah. Rendah tawaran tersebut sehingga tak masuk dek akal!

Disebabkan itu juga, segelintir pembeli-pembeli ini akhirnya terpaksa merasakan kesan dan akibat dari sokongan kepada mereka. Antaranya ialah :
  • Tarikh luput (expiry date) produk berbaki singkat dari tarikh pembelian
  • Produk di terima dalam keadaan tidak baik
  • Produk di terima dalam keadaan dah luput tarikhnya
  • Tak boleh di makan kerana cara penyimpanan yang salah dari pengedar

Ini antara contoh yang paling terbaharu, seorang pembeli ESP dan Vivix Shaklee mengadu kepada salah seorang pengedar (bukan dari yang dia beli), bahawa item yang di beli telah expired apabila sampai ke tangan pembeli. 


Pembeli juga sudah menghubungi penjual yang di beli dari Lazada namun tiada respon. Sekarang, pembeli adu pada pengedar lain untuk pengedar tersebut cuba dapatkan kembali agar item tersebut berjaya digantikan dengan yang baru oleh Shaklee. 

Malang sekali kerana perkara itu tidak akan terjadi. Shaklee hanya akan menggantikan produk atau item yang rosak sekiranya kita sebagai pembeli, membeli barang Shaklee daripada Pengedar Bebas Shaklee yang sah sahaja, rundingan selain daripada pembelian e-Commerce.

Sayangnya tak dapat minum ESP yang sedap ni

Menariknya perniagaan Shaklee, selain daripada menjual, kami sebagai pengedar, turut sama membantu untuk memberikan konsultasi percuma berkaitan produk kepada pelanggan. Sekiranya terdapat sebarang masalah, kami boleh berhubung secara terus ke peringkat atasan Shaklee. 

Tetapi, bagi penjual yang melanggar undang-undang mereka hanya inginkan keuntungan semata-mata. Produk, pembeli dah dapat? Setakat itu sahaja! Mereka akan lepas tangan. Awalnya, mungkin semua akan kelihatan seperti tiada apa-apa, namun setelah proses belian seterusnya dan seterusnya, penjual akan mengambil kesempatan.

Sekiranya kita sebagai pembeli inginkan harga yang lebih murah, kita boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Selepas itu, kita akan menikmati diskaun sebanyak 20% sebagai seorang ahli Shaklee. Bukan itu sahaja, malah ada banyak lagi peluang demi peluang yang layak hanya seorang ahli Shaklee yang akan dapat.

Vivix Shaklee

Antara salah satu cara untuk menjadi ahli secara percuma ialah, dengan pembelian 200 UV bersamaan RM 800 dan ke atas. Dengan cara ini juga, kita akan layak mendapatkan cash rebate (penjimatan berganda) dari pihak Shaklee. Namun, sekiranya kita membeli dari laluan yang salah, pihak penjual yang mengambil kesempatan akan mendapat 100% keuntungan membuta tuli dari kita tanpa kita sedari.

Shaklee telah mengambil tindakan tegas, dengan serta merta menggantung keahlian Shaklee pengedar yang membuat laku salah ini. Mereka tidak dibenarkan berniaga Shaklee selama-lamanya! Dan ke semua kelayakan untuk bonus akan di tarik balik.

Caranya mudah, jika kita sebagai pembeli, mendapati ada keraguan dengan penjualan Shaklee di e-Commerce yang sememangnya di larang, segera beri details seperti nama penuh, atau/dan nombor kad pengenalan penjual tersebut supaya boleh dilaporkan kepada Shaklee.

Jadilah pembeli dan pengguna yang bijak supaya tidak menyesal di kemudian hari. 
Continue Reading

Saturday, 18 May 2019

Apa Kata Puan Nadiah Pengguna YOUTH Fullset

TESTIMONI YOUTH FULLSET : TAK PERLU BEDAK & FOUNDATION KELUAR RUMAH SEKARANG

testimoni youth shaklee skincare fullset

"Gambar kiri setahun lepas.

Beria tau. Nak jalan-jalan kat Melaka masa tu. Pakai foundation dan bedak Mary Kay. Belah kanan gambar semalam, pakai Moisturizer SPF 50 Youth je. Lama dah tak berbedak apatah lagi ber foundation. Bibir pun pakai Faraa Lip Butter je. Macam ni la selalu kalau nak keluar.

Dua-dua lighting mengadap sliding door waktu cerah. Tiada filter. Ya saya kulit sawo matang, tak cerah macam suami saya. Dia dari kecik-kecik dulu memang putih.

Sejak Februari 2018 haritu Nad start guna Youth. Secara peribadi, Nad rasa lega takyah pakai foundation atau bedak untuk keluar. Sebab senang nak solat lepastu. Tak perlu tonyoh muka lagi untuk remove foundation.

Moisturiser YOUTH ni pun skali dengan sunscreen yang tak perlu remove dengan oil cleanser atau oil-based makeup remover. Cukup bilas dengan air saja sebab tak waterproof. InshaAllah sangat-sangat wudu’ friendly.

So far Nad guna YOUTH 8 bulan, semua baru habis kecuali Moisturizer SPF 50 dia dan Radiance C+E yang biji-biji emas tu tak habis-habis lagi.

Gambar kanan tu actually ada jerawat kat pipi kanan. Maybe sebab kurang minum air. Tapi cepat kecut. Yang pipi belah kiri tu bekas jerawat tapi cepat sangat pudar parut bila apply Radiance C+E tu. Serius!

Yang bestnya YOUTH ni, bukan je baiki kulit jerawat jeragat semua tu, tapi muka jadi up jugak tau. Yang U shape jadi V shape. Banyak dah testimoni. Sebab Youth dah dikaji dapat bantu masalah SAGGING (kekenduran),"

Perkongsian asal di sini >> Facebook Puan Nadiah Suhaidi

order youth shaklee fullset
Hubungi Syaza di talian 018-7684817 (klik to WhatsApp)

Continue Reading

20 Tips Tingkatkan Selera Makan Anak


20 Tips Tingkatkan Selera Makan Anak

Berhadapan dengan anak kita yang agak kurang selera makan, sangat meresahkan hati kita. Anak yang tak ada selera makan, akan makan dalam kuantiti yang sangat sedikit dan kadangkala agak memilih makanan. Bila jadi macam ni, kita sebagai ibu bapa akan risau, tentang nutrisi dan zat yang anak akan dapat kalau cuma makan sedikit sahaja.

Walaubagaimanapun, be happy. Ada jalan dia yang kita boleh guna untuk tingkatkan selera makan anak. Berikut adalah 20 tips yang dicadangkan dapat membantu untuk meningkatkan selera makan anak.

1. Wajib Sarapan


Sarapan adalah menu utama yang wajib dan perlu sentiasa dimasukkan dalam jadual rutin pemakanan anak. Sarapan seimbang akan meningkatkan selera makan anak selepas sesi 'puasa' malam hari waktu tidur. Pastikan, anak mendapat sarapan setiap kali sejurus selepas bangun dari tidur.

2. Beri Air 30 Minit Sebelum Makan

Kanak-kanak memerlukan air terlebih dahulu di pagi hari, lebih penting dari susu. Selain itu, pastikan kita beri anak minum air 30 minit sebelum makan untuk meningkatkan selera makan anak. Kalau nak tahu, ini adalah tips yang paling asas wajib kita sebagai ibu bapa cuba tau!

3. Beri Makan Setiap 2 Jam

Kanak-kanak yang selalu kata dah kenyang dengan makanan yang kita beri, kita perlu cuba beri mereka makanan setiap 2 jam sekali. Cara makan 3 kali sehari bagi mereka tak membantu untuk menambahbaik sistem penghadaman mereka untuk membuatkan mereka cepat lapar. 2 jam sekali akan membantu!

4. Jadikan Waktu Snek Sebagai Waktu Makan

Snek perlu di isi dengan makanan penuh khasiat jika kita nak lihat selera makan anak bertambah. Gantikan snek seperti biskut kepada sandwich yang penuh khasiat dan lengkap nutrisi. Gantikan kepingan chip dengan bijirin penuh. Dan lihat perubahan kepada selera makan anak kita!

5. Kacang Bukan Sebarang Kacang

Kacang digelarkan sebagai pembantu untuk meningkatkan selera makan dan menambahbaik kandungan protein dalam badan. Tambah baik selera makan anak dengan memberikan mereka salutan mentega kacang pada roti atau goreng kacang untuk dijadikan snek waktu makan! Malah lebih baik sekiranya kita menggunakan kekacang yang tinggi kandungan lemak baik seperti walnut dan almond.

6. Susu Untuk Minum, Bukan Makan

Kebanyakan kanak-kanak rasa dah kenyang sebab mereka dapat banyak susu. Apabila kanak-kanak mendapat susu sebagai makanan di waktu makan, ini akan membunuh selera makan mereka. Perkenalkan sumber tenusu dalam bentuk lain seperti keju, yogurt.

7. Tawarkan Makanan Kegemaran

Kadangkala kanak-kanak malas nak makan sebab tak dapat makanan kegemaran. Cuba berikan makanan kegemaran mereka dalam bentuk sihat. Lama kelamaan mereka akan terpujuk untuk makan dengan hidangan yang lebih menyelerakan.

8. Makan Dengan Kuantiti Kecil

Beri makan dengan kuantiti kecil untuk mereka rangsang deria rasa mereka perlahan-lahan. Selepas itu beri mereka peluang untuk pilih sama ada nak terus makan dengan kuantiti kecil dalam masa lama atau lebih besar untuk habis makan cepat.

9. Wajib Ada Yogurt

Yogurt sangat penting untuk anak kita sebab ia mengandungi probiotik sihat dan sumber kalsium yang sangat baik untuk tumbesaran anak. Masukkan yogurt di dalam diet makanan harian anak kita. Ia juga turut membantu meningkatkan imuniti badan anak-anak.

10. Elakkan Makanan Mempunyai Bau Kuat


Kebanyakan kanak-kanak tidak gemar makanan yang mempunyai bau terlalu kuat. Jika anak kita ada masalah kurang selera makan, cuba periksa sama ada dapur kita ada bau yang kurang selesa atau makanan yang kita masak mempunyai bau-bauan terlalu kuat seperti rempah ratus, bawang putih dan lain-lain. Cuba singkirkan bau yang kuat ini dan lihatlah perubahan di dalam selera makan si kecil.

11. Gunakan Rempah Yang Menyelerakan

Oregano, serbuk kayu manis, coriander adalah sejenis rempah dan herba yang sangat membantu meningkatkan selera makan. Tambahkan rempah jenis ini di dalam makanan anak kita. Walaubagaimanapun, cuba untuk pastikan ianya tidak terlalu menyerlah di dalam hiasan makanan anak.

12. Kurangkan Minyak

Selain daripada makanan yang terlalu berminyak ini kurang sihat, ia juga membunuh selera makan anak. Oleh itu, cuba kurangkan penggunaan minyak di dalam pembikinan makanan si manja.

13. Bermain atau Bersenam


Ini adalah tips yang juga boleh di guna pakai oleh golongan dewasa. Bermain dan bersenam terbukti membantu meningkatkan selera makan. Jika anak kita terlihat kurang selera makan, cuba ajak anak bermain sambil makan. Atau, tingkatkan masa bermain anak anda. Apabila sudah penat, perut pun menjadi semakin lapar!

14. Elak Keadaan Panas

Ya, benar! Jika keadaan sekeliling terlalu panas dan  menyesakkan nafas di dalam rumah, nak makan pun jadi tak selera. Letakkan anak di atas kerusi yang lebih tinggi atau di kawasan meja makan yang berhampiran dengan tingkap untuk mendapatkan suasana dan udara yang lebih segar dan sejuk selesa.

15. Cuba Jus Limau

Apabila anak kita mengadu atau terlalu memilih makanan, dan kata mereka tak lapar, tawarkan jus limau yang segar, fresh. Gantikan dengan air putih. Limau membantu meningkatkan sistem penghadaman yang baik dan selera makan.

16. Elak Bincang Topik Stress


Kadang-kadang ada ibu bapa yang gemar membincangkan tentang perkara berat seperti kewangan keluarga atau perancangan jadual sekolah anak ketika di meja makan. Keadaan ini akan menyebabkan suasana menjadi kurang selesa, dan lebih serius. Ianya hanya membunuh selera makan anak. Cuba bincang dan cerita serta berkongsi perkara yang menyeronokkan ketika di atas meja makan. Kita dapat lihat sendiri perubahan selera makan anak kita tau!

17. Tingkatkan Pengambilan Zinc

Zinc membantu membina selera makan. Kekacang adalah antara sumber makanan yang kaya dengan zinc dan membantu meningkatkan kadar kandungan zinc di dalam badan. Cuba masuk dan selitkan makanan yang kaya zinc ini di dalam diet harian anak dan snek. Periksa dengan doktor, dan pakar dietik pemakanan tentang pengambilan suplemen jenis zinc.

18. Jus Halia 

Jus halia dengan madu pudina untuk naikkan selera makan. Jus ini sangat mudah di buat dari rumah. Ia juga baik untuk sistem imun badan anak. 

19. Buat Jurnal Diari Makanan


Diari jurnal makanan ini adalah jurnal yang kita guna untuk tulis apa anak kita suka makan, bila anak kita suka makan dan sebaliknya. Ianya boleh digunakan untuk sumber rujukan di masa akan datang.

20. Jangan Lupa Pencuci Mulut


Pencuci mulut dari jenis buah-buahan membantu untuk membina selera makan. Buah bekerja ke arah proses penghadaman yang lebih baik serta meningkatkan metabolisma. Secara fisiologi, makanan dari jenis pencuci mulut buah-buahan ini, menarik minat anak untuk menghabiskan makanan dengan lebih cepat. Antara jenis buah yang terbaik untuk tingkatkan selera makan ialah beri, anggur dan epal.

Meal Shakes Tingkatkan Selera Makan Anak

testimoni Meal Shakes shaklee Tingkatkan Selera Makan Anak

Meal Shakes adalah minuman yang berperisa French Vanilla dan menjadi kegemaran ibu bapa serta kanak-kanak dari dulu sehingga kini. Ia adalah produk keluaran Shaklee yang terkenal bagi membantu untuk meningkatkan selera makan anak.

Kandungan lengkap Meal Shakes yang terdiri daripada karbo, protein, lemak serta vitamin penting, melengkapkan nutrisi tambahan yang diperlukan tubuh badan anak kita. Apabila anak kita mempunyai keperluan nutrisi dan zat yang lengkap, badan akan lebih selesa. Masalah kurang selera makan adalah berpunca dari punca utama iaitu apabila badan anak kita terlalu kurang nutrisi dan khasiat lengkap setiap hari. 

Analogi, atau persamaan adalah seperti 'craving'. Badan tak cukup zat, dan sentiasa perlukan sesuatu. Tetapi lama kelamaan, badan gagal menerima info makanan dengan baik menyebabkan sistem badan anak itu sendiri menolak dan akhirnya anak menderita masalah kurang selera makan yang membawa kepada lebih banyak masalah lain.

Meal Shakes turut mengandungi kalsium dan zinc. Kalsium membantu perkembangan tulang dan gigi yang lebih kuat. Manakala zinc untuk tumbesaran serta khusus bagi meningkatkan selera makan anak kita.

Testimoni Meal Shakes Shaklee Meningkatkan Selera Makan Anak

"Anak saya usianya 4 tahun. Memang susah makan nasi. Makanan kegemaran dia mee, bihun, roti dan biskut. Kalau bagi nasi cuma 2 suap sahaja. Setelah diperkenalkan kakak dengan Meal Shakes, saya pun mencuba. Memang perubahan ketara selepas masa 3 hari. Tengahari dia boleh makan nasi sepinggan orang dewasa, sampai tambah lagi. Malam pun dia dah makan nasi bersama kami. Syukur, alhamdulillah," -Puan Awien-

testimoni Meal Shakes shaklee Tingkatkan Selera Makan Anak

"Adam almost 2 minggu minum Meal Shakes. Minggu first, tiada progress. Masuk minggu kedua, saya perasan selesema Adam makin lama, makin tiada. Batuk pun sikit-sikit sahaja. Paling saya suka time makan. Dulu nak habiskan 90 mL susu pun susah, dah umur setahun. Sekarang 120 mL susu dua kali, bubur habis 1 mangkuk dan makan telur goreng. My parents and parents in law pun cakap, badan dah nampak berisi sedikit berbanding dulu," -Puan Norhazwani-

testimoni Meal Shakes shaklee Tingkatkan Selera Makan Anak

Order Meal Shakes Hari Ini Untuk Anak 


Bagi pelanggan yang memerlukan Meal Shakes, boleh dapatkan dari Syaza hari ini. Hubungi 018-768-4817 (Klik untuk WhatsApp). COD Meal Shakes di kawasan Bangi, Kajang dan Putrajaya disediakan. Pos ke seluruh Malaysia, setiap hari, flat rate caj pos RM 10 sahaja termasuk Sabah dan Sarawak.

Baca Selanjutnya :
Continue Reading

Friday, 17 May 2019

Tips Ibu Menyusu Kekal Bertenaga Bulan Puasa

Tips Ibu Menyusu Kekal Bertenaga Bulan Puasa

Tempoh penyusuan sempurna sehingga anak mencecah umur 2 tahun, memberi banyak cabaran buat para ibu yang menyusukan anak. Paling kurang, mesti akan melalui 2 kali Ramadhan, dengan pengalaman menyusukan anak.

Malah, ada yang turut di beri peluang oleh Allah, menyusu dan sekaligus mengandung di bulan Ramadhan. Namun, ini bukan alasan untuk kita tidak terus menjalankan rukun Islam ketiga iaitu berpuasa di bulan Ramadhan ini dengan baik dan istiqamah.

Ibu Menyusu perlu EXTRA 500 kalori bagi pengambilan makanan berbanding ibu biasa

Umum perlu sedar dan tahu bahawa, menyusukan anak ini umpama membakar kalori seperti mendaki sebuah gunung tau! Memang sangat letih dan penat. Antara masalah yang sering dihadapi oleh ibu menyusu ialah
  • Dehidrasi
  • Hilang air dengan banyak
  • Letih
  • Lesu
  • Pening kepala
  • Susu kurang

Poin terakhir, sangat membuat hati kita sebagai seorang ibu resah dan susah. Masakan tidak, melihat bibir anak kering dan pecah, kerana kurang susu terutama susu hindmilk. Lalu, kita pun ambil keputusan untuk berbuka. Ya, sememangnya syarak membenarkan untuk berbuka bagi ibu menyusu jika ianya memudaratkan bayi atau ibu atau keduanya sekali.

Tetapi, hakikatnya, ada pelbagai cara yang kita boleh dilakukan untuk kekal bertenaga dan aktif walaupun dalam masa yang sama perlu melalui fasa menyusukan anak ini. Jom kita cuba satu persatu di bulan puasa ini supaya susu tetap melimpah dan kita sebagai ibu menyusu kekal bertenaga aktif.

Tips Ibu Menyusu Kekal Bertenaga Bulan Puasa

1. Bersahur, Lebihkan Protein


Jangan sesekali skip sahur! Pastikan ibu menyusu bersahur setiap hari tanpa tertinggal. Makan makanan yang berkhasiat dan bernutrisi lengkap. Karbohidrat, protein, vitamin. Lebihkan pengambilan protein kerana, susu yang berkualiti akan terhasil dengan lebih baik melalui protein yang di ambil ibu. 

2. Minum Air Secukupnya


Sepanjang bulan puasa, pastikan ibu menyusu mengambil air putih atau air masak secukupnya di waktu sahur, berbuka dan juga selepas berbuka. Hal ini bagi mengatasi masalah dehidrasi atau kehilangan air yang banyak di dalam badan. Menyusukan anak, akan kerap membuat si ibu berasa dagaha.

3. Cuba Air Nabeez


Air nabeez, selain ianya adalah sunnah junjungan tercinta Rasulullah SAW, ia juga terkenal bagi dijadikan milk booster untuk para ibu menyusu. Cara membuat air nabeez ialah, rendam kurma ATAU kismis selama semalaman. Rendaman kismis atau kurma hendaklah di buat berasingan. Kalau nak kurma, kurma sahaja. Begitu juga kismis. Tidak boleh di campur sekali. Perlu pilih salah satu. Selepas di rendam semalaman, keesokan hari sewaktu bersahur, boleh campurkan bersama susu atau oat atau Energizing Soy Protein Shaklee (ESP).

4. Berbuka Sempurna


Segerakan waktu berbuka. Selain sunnah, ianya membantu ibu menyusu agar tidak mudah lesu dan letih untuk keesokan hari. Sebagaimana bersahur, waktu berbuka juga perlu dipastikan agar pengambilan makanan di ambil dengan zat dan nutrisi penuh bagi membekalkan kembali keperluan untuk menghasilkan susu terutama susu jenis hindmilk atau susu berkalori tinggi di dalam badan.

Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee Khas untuk Ibu Menyusu


Sebenarnya, ini bukan lagi rahsia. Ribuan para ibu di Malaysia, sentiasa memastikan stok ESP ada di rumah, terutama di bulan puasa. Hal ini kerana, ESP ini sejak dari dahulu lagi sudah terbukti di dalam membantu para ibu yang menyusukan anak, untuk sentiasa bertenaga dan aktif walaupun di dalam fasa menyusukan anak. Bukan itu sahaja, susu yang dihasilkan juga sentiasa berkualiti tinggi. 

Jom kita lihat testimoni ESP Shaklee membantu memperbanyak susu, serta memberi tenaga kepada ibu menyusu di bulan puasa, Ramadhan yang mulia ini.

testimoni esp shaklee untuk ibu menyusu ketika berpuasa

testimoni esp shaklee untuk ibu menyusu ketika berpuasa


Dapatkan ESP Shaklee Hari Ini

testimoni esp shaklee untuk ibu menyusu ketika berpuasa

Bagi para ibu menyusu yang ingin mendapatkan ESP Shaklee hari ini, boleh hubungi Syaza di talian 018-768-4817 (klik di sini untuk WhatsApp). Syaza sertakan panduan dan konsultasi produk percuma untuk kita semua. Jom, kekal bertenaga dan aktif di bulan Ramadhan.

Syaza,
Juga seorang ibu menyusu dan pengguna ESP sejak 2017 😘

Continue Reading

Performance Drink Lime Dah Mula di Jual Secara Loose

performance drink shaklee perisa lime

Seronoknya! Performance Drink Shaklee yang berperisa Lime dah mula di jual secara berasingan. Sebelum ni, Shaklee cuma ada Performance Drink berperisa Oren sahaja. Namun, Ramadhan kali ini, Shaklee perkenalkan perisa yang baharu iaitu Lime.

Di awal kemunculan perisa baru ni, Shaklee tawarkan pembelian secara twinpack, serta diikuti diskaun 10%. Perlu dapatkan Performance Drink perisa Oren dan Lime, secara twinpack dan akan dapat diskaun 10%.

performance drink shaklee perisa lime

Ramai yang ternanti-nanti termasuk Syaza sendiri, bila boleh dapatkan Performance Drink yang berperisa Lime ini secara berasingan. Alhamdulillah, berita baik, semalam Shaklee dah memberitahu yang perisa Lime ni, dah boleh di beli asing. Tetapi, perlu di ingat stok adalah sangat dan terlalu terhad.

Sebenarnya Performance Drink ni apa? Mesti ramai tertanya-tanya. Sebenarnya, Performance Drink adalah minuman elektrolit yang sangat terkenal ketika bulan Ramadhan. Ia membantu memberi kelegaan segera, menghilangkan dehidrasi serta memberi tenaga sepanjang berpuasa.

performance drink shaklee perisa lime
Antara resepi Performance Lime yang baharu

Beza Performance Drink dengan minuman elektrolit lain di pasaran seperti Rev*ve, 1**Plus, ialah, Performance Drink tidak mempunyai gas, tiada campuran bikarbonat malah ianya kurang gula! Selain itu, kandungan elektrolit di dalam Perfomance Drink adalah bersifat penuh. 

performance drink shaklee perisa lime
Diedarkan secara PERCUMA sewaktu National Convention Shaklee 2019 tempoh hari

Bagi sesiapa yang nak merasai kesedapan dan kelegaan tekak serta tenaga berpanjangan sepanjang berpuasa, boleh dapatkan Perfomance Drink hari ini dari Syaza. Hubungi Syaza di talian 018-768-4817 (klik untuk WhatsApp), bagi mendapatkan Performance Drink hari ini. Konsultasi dan cara pembuatan air PD (singkatan Performance Drink) Syaza akan beri secara percuma.


Continue Reading

Wednesday, 15 May 2019

5 Sebab Kita Perlu Kolagen Hari Ini


5 Sebab Kita Perlu Kolagen Hari Ini

1. Kolagen Bahan Utama Kulit yang Kukuh

kenapa kita perlukan collagen
30% protein dalam badan kita adalah kolagen. Ia memegang semua sel kulit bersama, serta mengekalkan keanjalan kulit dan juga memastikan ikatan di bahagian dalam dan luar kulit, kuat!

Keanjalan kulit akibat pengurangan kolagen dalam badan boleh berlaku kerana pelbagai faktor dan punca, antaranya ialah kerana faktor umur. Pengambilan suplemen kolagen dalam menu suplemen harian akan membantu mengekalkan paras kolagen di tahap optimum.

2. Kolagen Menyokong Kesihatan Sendi

kenapa kita perlukan collagen

Kolagen membina blok asas untuk sendi dan ia memainkan peranan penting untuk menyokong sendi supaya lebih fleksibel. Di samping itu, kolagen kaya dengan asid amino yang bertanggungjawab memberikan sokongan dan keanjalan kepada tisu penghubung seperti tulang rawan, tulang tendon dan ligamen untuk menyokong gaya hidup aktif.

3. Kolegan Menghasilkan Rambut dan Kuku yang Sihat

kenapa kita perlukan collagen

Rambut dan kuku kita sangat memerlukan kolagen bagi mendapatkan kekuatan. Ciri anti-oksidan dari kolagen itu sendiri membantu melawan radikal bebas yang boleh membuatkan rambut cepat beruban dan kuku menjadi rapuh.

Apabila badan mempunyai kolagen yang mencukupi, ia dapat menghantar nutrien di kulit kepala dan membina semula struktur kuku, supaya rambut dapat tumbuh dengan sihat, berkilat, serta kuku menjadi lebih kuat!

4. Kolagen Berkurangan Setiap Tahun

kenapa kita perlukan collagen

Menurut seorang Pembantu Profesor Dermatologi di University of Pittburgh dan Pengrah Pembedahan Kosmetik dan Pusat Kesihatan Kulit, selepas umur 20 tahun, penghasilan kolagen berkurangan sebanyak 1% berbanding tahun sebelumnya.

Pengurangan ini membawa kepada penampakan garis halus, kedutan, kulit kering, dan kusam. Untuk mengurangkan kesan ini, kita perlu mengambil kolagen dari sekarang!

5. Kolagen Rosak Setiap Hari

kenapa kita perlukan collagen


Pendedahan kulit kepada radikal bebas seperti pencemaran alam sekitar dan sinaran UV terik mentari akan menyebabkan kolagen lebih cepat rosak hari demi hari. Ia memberi kesan buruk kepada kulit kita. Oleh itu kita perlu dapatkan sokongan tambahan bagi memastikan kandungan kolagen sentiasa cukup bagi mengekalkan kesihatan dan kecantikan kulit.


Continue Reading