Hi Selamat Datang
Hubungi Syaza di talian +60 18 7684817 bagi maklumat lanjut
Get Started

Mak Saya Bekas Perokok Tegar

Posted On Thursday, 20 December 2018


Jarang taw kita dengar orang perempuan hisap rokok. Atau mungkin lebih tepat, budaya di Malaysia menyebabkan kadang kala perokok perempuan ini sembunyikan diri di sebalik masyarakat. 

Apa pun, merokok memang membahayakan kesihatan. Di tambah pula jika perokok adalah perempuan yang bertanggungjawab untuk sentiasa pastikan rahim sihat dan elok. 

Rahim itu bukan sahaja untuk diri kita, tetapi untuk anak yang bakal kita kandung kelak. Dan anak akan serap segala apa yang ibu ambil taw. Sebab itu tak hairan dalam mana-mana buku panduan kesihatan waktu mengandung, selalu diingatkan tentang, jauhi rokok ketika mengandung.

Seeloknya ia perlu dijauhi selamanya, kerana membahayakan nyawa! Mengikut fatwa yang diputuskan pada 1995, tabuat merokok adalah HARAM mengikut padangan Islam.


Dan kerana itu, Puan Norizan, mengambil langkah untuk membantu ibunya sendiri yang ketika itu berumur 63 tahun, untuk berhenti merokok. 

Diakui, kadang kala, perokok memang nak sangat berhenti merokok, namun oleh kerana tidak ada sokongan dari sekeliling, dan kesihatan, ini menyebabkan mereka mudah putus asa. 

Ikuti perkongsian dari Puan Norizan yang menghadiahkan Vivix Shaklee untuk ibunya yang seorang perokok tegar di usia 63 tahun!

Berhenti Merokok dengan Vivix Shaklee

"Salam selamat pagi semua. Nak share satu story..

Hurmmm, segan dan agak malu bila ibu kita seorang perokok tegar, kan? Mak saya memang perokok tegar dari usia belasan tahun lagi. 

Bukannya rokok daun, tapi rokok Dunhill! Dulu, memang rasa segan dengan kawan-kawan, dengan keluarga bakal suami, tapi itu la, bila kita nasihat, orang tua ni bukan nak dengar.

Keraplah mak sakit perut yang teruk, mungkin sebab organ dalaman dia dah tak berapa elok sebab umur dia dah 63 tahun.

Tapi, alhamdulillah, awal minggu lepas saya pos Vivix Shaklee dekat mak saya, tup tup, mak saya call.

Jeng, jeng, jeng!

Dia kata, ubat apa saya bagi dia minum tu?!

Saya tanya, kenapa?

Dia kata rokok terasa PAHIT MACAM HEMPEDU. Dia langsung tak boleh hisap rokok tu.

Saya kata, itulah ubat yang saya cari selama ni untuk dia.

Alhamdulillah dah seminggu dia tk beli dan tak sentuh langsung rokok. Dia cakap selera makan dia pun makin bertambah.

Ramai dah yang tegur cakap dia nampak berisi. Alhamdulillah syukur pada Allah. Akhirnya saya jumpa supplement yang betul-betul, sesuai untuk ibu saya seorang perokok tegar.

Tak ape la, keluar duit sikit banyak sikit pun, ibu kita seorang je!

Selagi dia masih ada memang nak tengok dia sihat,"

Puan Norrizan Abd Ghani

Dekat mana nak order Vivix Shaklee? Hubungi Syaza hari ini di talian 018-768-4817.

2 comments

  1. Arwah nenek dulu pun merokok jugak..semoga arwah ditempatkan di kalangan orang beriman..

    ReplyDelete
  2. terbaik vivix..mampu membantu perokok berhentu merokok

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi membaca, share pendapat, pandangan dan tinggalkan komen serta support Syaza. I'll BW to your blog, soon! XOXO ")

Powered by Blogger.
/

Get In Touch

254-3, Lorong Bilal Baba, Melaka
+60 18 7684817
Mon - Sun (8am - 8pm)
syazaf92@gmail.com

Contact Form

Names

Email

Message

© Infinity. All Rights Reserved