Blog Chewable Vitamin C Vitamin C Vitamin C Shaklee

Vitamin C Boleh Kunyah Shaklee

Chewable C Plus Shaklee Vitamin 250 mg Boleh Kunyah

Adakah awak ingin mengambil vitamin c sebagai vitamin harian dalam kehidupan awak, tetapi awak ada masalah iaitu tidak suka vitamin jenis telan? 

Sekarang ini awak dah tak perlu risau lagi kerana Shaklee ada vitamin c yang tak perlu lagi untuk awak telan. Hanya kemam, hisap atau kunyah sahaja. Bukan itu sahaja, ia juga sangat sedap dan tidak mengandungi bahan pewarna tiruan dan pengawet tambahan.

Teruskan membaca artikel ini.

Tonton Video YouTube Tentang Chewable Vitamin C Shaklee

Vita-C 250 mg Chewable Tablets dari Shaklee

Vitamin C Chewable Tablets dari Shaklee ini tidak perlu untuk telan. Cukup sekadar di hisap, kemam atau kunyah. 

Selain itu, Chewable Tablets ini juga cuma mengandungi 250 mg kandungan vitamin c didalamnya. 

Kelebihan Chewable Vitamin C Shaklee

kelebihan chewable c plus vitamin shaklee

Jika awak memiliki perut yang sensitif seperti gastrik, chewable vitamin c ini adalah yang terbaik untuk awak kerana ia memang diformulasikan khas sesuai untuk semua jenis perut termasuk perut yang sensitif.

Selain itu, chewable vitamin c dari Shaklee ini juga mempunyai sistem perlepasan segera. Bermakna, apabila awak ambil kemam, hisap atau kunyah tablet vitamin c ini, 250 mg tersebut akan dilepaskan secara segera untuk berfungsi di dalam badan awak.

Rasanya enak dengan rasa vanilla dan lemon. Bukan sahaja digemari oleh orang dewasa dan warga emas yang tidak gemar makan vitamin jenis telan, malah sudah semestinya ia disukai oleh kanak-kanak!

Satu tablet chewable c ini bersamaan dengan 3 biji setengah buah oren. Sangat mudah untuk awak ambil pada bila-bila masa bagi penggunaan segera.

  • Memberikan perlindungan segera
    • Mengandungi 250 mg vitamin c dalam tablet yang boleh di kunyah
  • Selesa pada perut
    • Sesuai untuk awak yang ada perut sensitif
  • Senang
    • Satu tablet bersamaan 3 biji setengah buah oren
  • Selamat
    • Tidak mengandungi pewarna tiruan atau pengawet tambahan
  • Sedap
    • Rasa lemon vanilla yang menyegarkan
  • Seronok
    • Awak sangat seronok mengambilnya kerana hanya perlu kunyah tanpa telan
  • Mudah
    • Boleh ambil pada bila-bila masa sahaja dengan rangsangan segera

Fungsi dan Manfaat Vitamin C Chewable Shaklee

saiz tablet chewable c shaklee
Digemari seisi keluarga!

Vitamin c ialah jenis vitamin larut air yang tidak boleh dihasilkan secara sendiri oleh badan manusia. Namun begitu, ia sangat penting untuk manusia. 

Jika badan kekurangan vitamin c, awak akan mudah mendapat masalah gusi berdarah, mudah demam dan selesema, senang dijangkiti virus, mudah sakit, luka lambat sembuh apabila memiliki luka dan kulit kelihatan kusam dan tua dari usia sebenar.

Oleh itu, disebabkan vitamin c ini penting tetapi tidak boleh dihasilkan badan sendiri, maka perlu untuk hasilkannya sendiri dengan memakan makanan kaya vitamin c serta suplimen vitamin c.

Fungsi dan manfaat-manfaat utama chewable tablet vitamin c dari Shaklee ini ialah:

  • Mengurangkan risiko untuk mendapat jangkitan seperti demam, batuk dan selesema
  • Membantu menguatkan gusi
  • Membantu mengurangkan kedutan
  • Membantu menurunkan kadar asid urik 
  • Membantu menguatkan tulang dan gigi
  • Membantu meningkatkan imun 
  • Membantu mengurangkan jerawat dan sunburn
  • Membantu penyembuhan luka
  • Membantu masalah resdung
  • Membantu menguatkan tulang dan gigi

Cara Makan Chewable Vitamin C Shaklee

Semestinya vitamin jenis kunyah chewable vitamin c keluaran Shaklee ini digemari oleh seisi keluarga termasuklah kanak-kanak.

Saranan pengambilan adalah 1 tablet sehari pada bila-bila masa sahaja selepas makan.

Harga Vitamin C Chewable Shaklee

Dengan sebotol vitamin chewable dari Shaklee berharga RM 56.25 ini, awak boleh mendapat manfaat seperti yang telah dinyatakan di atas antaranya ialah mengurangkan risiko jangkitan penyakit berjangkit, menguatkan sistem imun, mencantikkan kulit serta mempercepat sembuh luka apabila luka.

Cara Beli Chewable C Shaklee

dekat mana boleh order chewable c shaklee

Awak boleh membeli melalui Vitamin Syaza dengan WhatsApp 0187684817 (klik di sini untuk terus direct ke WhatsApp dengan menyatakan awak ingin mendapatkan Chewable C Shaklee hari ini)

atau

Awak boleh membeli secara direct tanpa melalui Vitamin Syaza dengan menggunakan kad debit dan kad kredit atau online banking terus dari Shaklee HQ (klik di sini untuk terus beli dari Shaklee HQ)

Testimoni Pengguna Chewable C Plus Shaklee

Anak tak cukup makan satu

Testimoni Chewable C Shaklee Anak Suka Makan

Sedap rasa lemon. Macam tak cukup makan satu. Tak macam yang dulu tu masam sangat. Bukan anak sahaja yang suka, mak pun suka makan. 

Puan Natrah Nabil

Anak tidak mudah berjangkit batuk

Testimoni Chewable C Shaklee Anak Anak dah Tak Batuk

Malam tadi, anak-anak expose dengan orang yang batuk, balik rumah anak pula batuk-batuk. Terus saya bagi chewable Vita C ni satu sorang dan kasi air suam panas banyak lepas tu tidur.

Alhamdulillah bangun pagi tadi Allah beri sihat, langsung tak ada batuk dah.

Sepanjang hari ini saya perhati anak-anak, tak ada batuk macam malam tadi dah. Alhamdulillah.

Puan Aeinna Musa

Senang nak makan tak perlu guna air

Testimoni Chewable C Shaklee Sedap dan Mudah di Makan

Suka chewable c Shaklee yang baru ni sebab mudah nak makan especially time travel. Tak perlu air, anytime anywhere boleh makan. Dari segi rasa memang terbaik, masam manis lemon vanilla tu tak perit tekak. Sedap! Tak cukup sebiji.

Puan Nadia

Kena sorok sebab anak selalu minta

Testimoni Chewable C Shaklee Anak Anak Boleh Makan dan Suka Makan

Serius sedap sangat. Bukan anak je suka, Ibu diorang pun suka jugak. Rasanya tak masam dan tak manis.

Nasib baik sedar yang itu vitamin c, kalau tak dah buat kunyah macam gula-gula! 

Kena sorok botol sebab anak-anak asyik minta je.

Puan Atul Hamid

dekat mana boleh order chewable c shaklee

Leave a Reply

Artikel seterusnya khas untuk anda..

You cannot copy content of this page