ESP Shaklee: 6 Kandungan Utama Kulit Cantik Bebas Jerawat Parut

0 Comments

Pernah tertanya-tanya macam mana Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee boleh bantu bagi kulit lebih cantik, kulit lembut dan lembap, malah ESP Shaklee juga membantu masalah jerawat, dan masalah kulit yang lain seperti eczema, psoriasis, rosacea. Begitu juga masalah parut bekas jerawat mahu pun parut yang terjadi disebabkan perkara lain seperti parut bekas pembedahan czer (caesarean), parut akibat kemalangan terseret motor atau apa sahaja yang namanya parut!

Menarik untuk diketahui bahawa ESP Shaklee ialah suplemen kecantikan yang telah wujud sejak 1961. Mungkin pembaca yang sedang baca sekarang belum pun lahir pada masa itu kan? Penulis sendiri belum lahir pada 1961 tahun suplemen kecantikan selamat pilihan rakyat Malaysia ini wujud.

Sebenarnya di dalam ESP keluaran Shaklee ini, terdapat enam bahan kandungan utama yang membantu untuk memberikan kecantikan kulit dan juga memberi peluang untuk kita yang ada masalah jerawat, masalah kulit seperti psoriasis tadi dan parut serta tak dilupakan pori besar, kulit terlalu berminyak, tona tak sekata. Kesemua enam bahan kandungan ini mempunyai fungsi dan ciri tersendiri dalam membantu kulit lebih cantik dengan pengambilan yang konsisten hari demi hari.

6 KANDUNGAN BAHAN UTAMA ESP SHAKLEE UNTUK KULIT CANTIK

6 kandungan esp shaklee untuk kulit cantik
6 BAHAN KANDUNGAN UTAMA DALAM ESP SHAKLEE UNTUK KULIT CANTIK

1. Protein.

Protein yang digunakan dalam ESP Shaklee ialah protein soya. Mesti anda terkejut kan? Macam mana protein soya yang dikategorikan sebagai protein tumbuhan ini digunakan dalam suplemen kecantikan ini? Ramai berpendapat bahawa protein tumbuhan adalah sejenis protein yang tidak lengkap berbanding protein haiwan. Ya, penulis bersetuju dengan penyataan tersebut.

Namun, tahukah anda bahawa penyataan itu tidak boleh digunapakai kepada protein soya ini? Khasiat protein soya ini adalah sama standard dengan protein tumbuhan.

Menurut kajian terkini, kita digalakkan untuk menukarkan pengambilan protein harian kepada protein yang berasaskan tumbuhan berbanding haiwan, dan untuk memastikan standard keperluan protein kita mencukupi seperti pengambilan protein haiwan walaupun kita dah tukar kepada protein tumbuhan, alternatif terbaik untuk ini adalah: PROTEIN SOYA!

Protein soya merupakan satu-satunya tumbuhan yang lengkap dengan sembilan (9) asid amino yang diperlukan tubuh badan bagi membantu untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Ia juga telah digunakan sejak zaman dahulu lagi, seperti yang penulis cerita di atas bahawa ESP keluaran Shaklee ini telah wujud sejak 1961.

Oleh itu adalah pilihan yang bijak dengan memilih protein soya untuk digunakan bagi mencapai matlamat kulit cantik, bebas jerawat dan parut.

Protein ialah bangunan asas blok yang membina tisu sel kita. Kulit kita akan diperbaharui setiap 28 hari. Sekiranya kita mengambil protein harian yang mencukupi, maka kulit yang diperbaharui akan lebih cantik dengan menyingkirkan sel kulit mati yang lama.

Namun andai kata pengambilan protein harian tidak mencukupi, maka ia akan sukarka proses pembaharuan kulit kita dalam kitaran 28 hari tersebut. Tanpa protein yang cukup adalah mustahil untuk mendapatkan kulit berseri dan cantik serta cerah.

2. Niacin (Vitamin B3)

Niacin atau lebih dikenali sebagai Vitamin B3 dan juga niacinamide banyak digunakan bukan sahaja sebagai suplemen kecantikan malah ia juga terdapat banyak dalam rangkaian penjagaan kulit muka.

Niacin yang terdapat dalam ESP Shaklee ini merupakan sejenis vitamin larut air yang membantu untuk mengurangkan penampakan liang pori dengan menghaluskannya.

Bukan itu sahaja, ia turut mengetatkan liang pori, sama rata tona kulit, mengelakkan masalah kulit kusam , menghaluskan kulit wajah dan memberi kelembapan pada kulit.

Niacin ini juga yang merupakan bahan kandungan utama dalam ESP Shaklee, membantu memperbaiki skin-barrier yang merupakan mekanisma paling penting dalam memastikan kulit cantik!

3. Thiamine (Vitamin B1)

Vitamin B1 ini atau pun thiamine ini berfungsi sebagai pemangkin untuk enzime badan kita bekerja dengan lebih baik. Ia dikenali sebagai “vitamin anti-stress” yang secara langsung mengurangkan risiko untuk kita dapat masalah kulit yang hadir akibat stress tadi. Pernah je kan bila stress, jerawat muncul sebiji besar atas dahi. Tengah-tengah pulak tu. Aduhai, malu betul rasa hati. Jadi dengan kehadiran thiamine dalam ESP Shaklee ini, ia membantu untuk mengurangkan tekanan atau stress yang kita hadapi secara langsung mengurangkan risiko kehadiran jerawat atau masalah kulit yang terjejas kerana stress tadi.

4. Ribofalvin (Vitamin B2)

Riboflavin berfungsi sebagai vitamin yang mengekalkan kandungan kolagen dalam kulit kita. Bermula usia 25 tahun, kandungan kolagen kita akan berkurangan setiap tahun. Dengan kehadiran riboflavin ini yang ada dalam suplemen kecantikan pilihan rakyat Malaysia ini ia membantu untuk mengekalkan penghasilan kolagen di tahap optimum.

Selain itu, riboflavin turut mengelakkan berlakunya masalah kulit kering melampau yang kemudiannya masalah kulit kering ini akan menyebabkan berlakunya penghasilan minyak berlebihan bagi mengatasi kulit kering yang akhiranya berakhir dengan masalah jerawat.

5. Pyridoxine (Vitamin B6)

Vitamin B6 ini penting supaya vitamin B yang lain tadi boleh berfungsi dengan baik dan sempurna di tahap optimum. Vitamin B6 yang terkandung dalam ESP Shaklee ini sangat membantu untuk jerawat yang suka datang sewaktu tempoh kitaran haid berjalan.

Oleh itu kita yang bila period atau haid je ada jerawat muncul, bolehlah mengamalkan ESP Shaklee bagi mengelakkan masalah jerawat masa period dan haid ini beransur reda. ESP boleh di ambil masa period atau haid, tak menjadi masalah. Setiap masa boleh ambil ESP ini tau.

6. Asid Pantotenik (Vitamin B5)

Vitamin B5 yang menjadi tunggak utama bahan kandungan ESP Shaklee dalam memberikan kulit lebih cantik ini membantu untuk kulit menyerap kelembapan dengan baik.

Ia membantu kulit lebih lembut, licin dan sihat! Vitamin B6 ini juga bersifat anti-radang yang membantu untuk mengecutkan masalah jerawat, atau yang seperti psoriasis dan rosacea tadi dan yang sewaktu dengannya.

TESTIMONI ESP SHAKLEE KULIT CANTIK

testimoni ESP UNTUK KULIT CANTIK cerah bebas parut dan jerawat

Testimoni ESP Shaklee untuk kulit #1

Ibu mengandung yang ada masalah ketidakstabilan hormon kerana pembawakkan baby, ambil ESP. Masalah jerawat beransur reda, parut jerawat plak cepat hilang dan paling penting kulit makin cerah!

testimoni ESP UNTUK KULIT CANTIK cerah bebas parut dan jerawat

Testimoni ESP Shaklee untuk kulit #2

Kulit dah kurang jerawat berbanding dahulu selepas konsisten ESP Shaklee dan lebih berseri. Dah tak kusam!

testimoni ESP UNTUK KULIT CANTIK cerah bebas parut dan jerawat

Testimoni ESP Shaklee untuk kulit #3

Kulit lebih cerah berseri dan dah tak ada masalah kulit kering

testimoni ESP UNTUK KULIT CANTIK cerah bebas parut dan jerawat

Testimoni ESP Shaklee untuk kulit #4

Parut cepat hilang. Sangat berbeza masa tak ambil ESP dengan ambil ESP. Kulit muak tegang dan anjal bersama ESP selain parut jerawat cepat hilang.

testimoni ESP UNTUK KULIT CANTIK cerah bebas parut dan jerawat

Testimoni ESP Shaklee untuk kulit #5

Kulit sihat, masalah sunburn selesai. Dah tak cepat sunburn macam dulu lepas konsisten ESP Shaklee. Jerawat jarang dah naik.

testimoni ESP UNTUK KULIT CANTIK cerah bebas parut dan jerawat

Testimoni ESP Shaklee untuk kulit #6

Parut chicken pox pudar dengan bantuan ESP Shaklee.

testimoni ESP UNTUK KULIT CANTIK cerah bebas parut dan jerawat

Testimoni ESP Shaklee untuk kulit #7

ESP bantu hilangkan parut kesan kemalangan (accident) lebih cepat!

ORDER ESP SHAKLEE HARI INI

Testimoni ESP Shaklee untuk kulit #1
Order ESP Shaklee, hubungi +60187684817 (Syaza) atau klik untuk WhatsApp

Daftar Ahli Shaklee Online – Daftar Sekarang 

Peluang keemasan sementara masih ada, daftar ahli Shaklee online. Isikan semua details yang diperlukan. Tapi, lepas dah isi.. anda masih belum sepenuhnya register tau! Kena aktifkan akaun Shaklee. Macam mana nak aktifkan?? Lepas dah isi form Daftar Sekarang, dan dah pun dapat SMS dari Shaklee yang mengandung ID anda.. terus contact Syaza, klik sini.

Categories:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *