Nutriferon Granules Shaklee (Fungsi, Keistimewaan dan Testimoni)

FUNGSI MANFAAT KEISTIMEWAAN KEBAIKAN KELEBIHAN NUTRIFERON GRANULES SHAKLEE
Reading Time: 5 minutes
 
Sistem pertahanan badan sangat kompleks! Ia melibatkan keseluruhan fungsi sel yang perlu bekerjasama dalam satu masa bagi melawan patogen seperti virus, fungus dan bakteria daripada terus merosakkan sel badan kita. 
 
Kepentingan Sistem Pertahanan Badan
 
Dalam dunia ini ada di antara kita yang dilahirkan tanpa sistem imun yang tidak boleh menghasilkan sel darah putih, atau ada dalam kalangan kita yang mempunyai alahan dan allergik tertentu sehingga tidak mampu imun dengan baik. Namun, tidak kurang juga yang dilahirkan dengan sistem pertahanan sempurna yang perlu sentiasa di tambah baik dan di selenggara dari masa ke semasa supaya ia kekal dalam keadaan yang baik agar kita mudah melawan serangan penyakit dan patogen dengan jitu.
 
Sistem pertahanan mempunyai dua peringkat iaitu peringkat pertama dan peringkat kedua. Peringkat pertama termasuklah kulit, membran mukus di dalam rongga hidung, jus gastrik dari perut, air mata, peluh dan air liur. Manakala, sistem pertahanan peringkat kedua pula melibatkan sel darah putih yang bertanggungjawab untuk berlawan dengan patogen dan bakteria daripada terus merosakkan sistem badan kita.
 
Sistem pertahanan badan sangat penting bagi memastikan apabila badan kita terdedah dengan penyakit, virus, bakteria, fungus dan lain-lain ia boleh melawan balik patogen ini agar kita kembali kepada kesihatan seperti sedia kala. Kesan daripada lemahnya sistem pertahanan dan imuniti badan, kita mudah di serang penyakit dan kerap menerima serangan yang sama sekiranya tidak menambah baik sistem imun badan.
 
Interferon Membantu Sel Darah Putih
 
Bagi membantu sel darah putih bekerja dengan baik, kita sangat memerlukan penggalak yang memberi signal dan meningkatkan pekerjaan sel darah putih dari masa ke semasa iaitu INTERFERON.
 
Inteferon dinamakan sempena fungsinya sendiri yang mampu masuk campur (interfere) dalam urusan melawan virus. Secara farmaseutikal nya, ia ditemui lebih dari 50 tahun yang lalu oleh Ahli Bakteriologi British, Alick Isaacs dan Ahli Mikrobiologi Swiss, Jean Lindenmann ketika mereka mengkaji tentang fenomena penyakit virus. 
Di dalam masa yang sama di mana interferon secara farmaseutikal ditemui, kajian untuk mendapatkan penggalak interferon secara semulajadi juga turut dijalankan. Maka, terhasil lah Nutriferon ini. 
 
Hasil kajian menunjukkan laporan bahawa interferon ini bukan sahaja mampu untuk mencegah infeksi dari virus tetapi boleh melawan penghasilan sel kanser.
 
Interferon bertindak sebagai penggera seperti alarm untuk memberitahu sistem antibodi badan supaya bekerja apabila masuknya patogen, bakteria atau virus dalam badan

Namun, interferon ini perlu digalakkan atau menerima booster supaya ia boleh berfungsi dengan baik. Penggalak interferon atau interferon booster ini terdapat dalam dua bentuk seperti yang dinyatakan di atas iaitu :
  • Farmaseutikal. Dalam bentuk ubat-ubatan, atau injection.
  • Semulajadi. Dari herba, tumbuhan, sayuran tertentu.
Bagi cara farmaseutikal, ia melibatkan penggunaan drugs. Ia melibatkan kesan jangka masa panjang yang tidak baik kepada kesihatan. Oleh itu, penggalak interferon secara semulajadi perlu sentiasa dijadikan pilihan.
 
Nutriferon = Penggalak Interferon Semulajadi
 
Nutriferon Granules keluaran Shaklee merupakan penggalak yang membantu penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi
 
⟣ Tidak bertoksik
⟣ Dipatenkan
⟣ Semulajadi
⟣ Terbukti secara klinikal
 
Di Sebalik Penemuan Nutriferon
 
Boos immune antibodi badan dengan interferon
Nutriferon berjaya ditemui oleh, Ahli Immunologi dunia Dr Yasuhiko Kojima bersama pakar penyelidik yang lain pada tahun 1954.
 
Dr Yasuhiko Kojima telah menjalankan kajian selama 40 tahun ke atas lebih daripada 200 ekstrak herba bagi menemui penggalak interferon atau interferon booster yang semulajadi, tidak bertoksik dan selamat di ambil oleh kita.
 
Selepas 40 tahun lamanya kajian itu, akhirnya Dr Yasuhiko telah menemui gabungan 4 bahan yang boleh menghasilkan interferon secara semulajadi. Dengan ini, terhasil sebuah produk supplemen penggalak interferon semulajadi yang pertama dan telah dipatenkan khas di bawah Shaklee Corporation iaitu Nutriferon Granules.
 
Keistimewaan Nutriferon Granules Shaklee
Produk interferon semulajadi yang ditemui formulasinya oleh Ahli Immunologi dari Jepun, Prof Dr Yasuhiko Kojima
 
 
Menggabungkan 4 bahan utama iaitu
 
  1. Biji labu
  2. Bunga safflower
  3. Biji plantago
  4. Bunga japanese honeysuckle
Terbukti sebagai gabungan terbaik bagi menjadi penggalak interferon untuk membantu meningkatkan sistem pertahanan dan imuniti tubuh badan kita.
 
Fungsi Utama Nutriferon Granules Shaklee
 
Manfaat, Fungsi, Kegunaan dan Kelebihan Nutriferon Shaklee
 
  • Memperkukuh sistem imun di dalam masa 3 hari
  • Membantu untuk digunakan untuk meningkatkan antibodi bagi melawan penyakit 
  • Melindungi daripada influenza
  • Meringankan tekanan dan kelesuan
  • Mengurangkan infeksi
  • Meningkatkan penghasilan interferon
Siapa Sesuai Menggunakan Nutriferon
 
Siapa perlukan Nutriferon Granules Shaklee
Lelaki, wanita dan remaja. Seawal usia 13 tahun dan ke atas.
 
Testimoni Nutriferon Granules Shaklee
 
Testimoni Nutriferon Granules Shaklee untuk Ibu Menyusu yang dapat denggi

Syida makan Nutriferon time denggi. Alhamdulillah tak warded sebab platelet atas 150. Lagi pun pilih duduk rumah sebab menyusu. Tapi setiap hari gi emergency bertapa 4 jam untuk ambil darah masuk air. Platelet atas 150 pun sakit sangat dah tak tau la macam mana orang yang platelet 3 time denggi rasa macam mana.

Testimoni Nutriferon Granules Shaklee untuk HFMD Dewasa dan Kanak-kanak

Kak Pia makan Nutriferon masa sakit. Pengalaman masa diri sendiri kena HFMD. Beberapa bulan kemudian anak pula kena HFMD. Bagi makan Nutriferon juga. Alhamdulillah asbab makan Nutriferon badan tak demam. Dalam 4 hari ok dah. Bintik dan sakit badan dah hilang. Sakitnya pun tak berlanjutan. Ulser dekat mulut seakan terbantut. Keluar sedikit sahaja.

Testimoni Nutriferon Granules Shaklee untuk Denggi

Suami saya pernah demam dan suspek denggi. Saya terus beri dia Nutriferon Shaklee dengan Performance Drink 4 jam sekali. Alhamdulillah esoknya sembuh.

CARA NAK DAPATKAN NUTRIFERON SHAKLEE & MAKLUMAT LANJUT
 
1. Hubungi talian 0187684817 (Syaza) 
 
atau
 

2 Comments

  1. subhanallah…kalo tahun ni da 96 tahun Dr Yasuhiko tu kan!

  2. Iyer betul tu. Masih hidup lagi pada tahun ini ~ πŸ™‚ genap 4 tahun andai ada izin Allah, 100 tahun usianya. Masih gagah dan sihat πŸ™‚

Leave a Reply

You cannot copy content of this page
%d bloggers like this: